Quinotto s baklažánom, bryndzou a mätovými lístkami

Obľubujem takéto typy jedál, kde nahádžete čo vám napadne, prípadne čo špajza dala a máte z toho super jedlo. Dávam väčšinou menej surovín ako viac, lebo potom sa mi strácajú jednotlivé chute v spleti rôznych. Tento recept bol však plánovaný. Síce som si ho vymyslela, ale bol echt, musím sa pochváliť. Či už si ho dáte len s natur ryžou alebo pohánkou, či quinoou, bude vždy dobrý, ale keď tak rozmýšľam, táto hnedá ryža s obilninami a quinoou bola naozaj najlepšia voľba, pretože kombinácia ryže, quinoi, zrniek pšenice, raže, jačmeňa a ovsa bola v tomto jedle vynikajúca! Jedlo som si pre krátkosť vyjadrovania nazvala quinotto.

 

Pre 2 osoby si pripravíme:

  • hnedá ryža s obilninami a quinoou 150g
  • baklažán 1ks
  • cibuľa malá 1 ks
  • olej na opraženie cibule a baklažánu
  • čerstvé cherry rajčinky 8ks
  • bryndza 70g
  • lístky mäty podľa chuti
  1. Cibuľku upražíme v hrnci do sklovita, pridáme quinotto, minutku podusíme, zalejeme horúcou vodou v pomere 1 diel ryže a 4 diely vody. Varíme na strednom plameni a ku koncu necháme odkryté (celkovo cca 20 – 30 min.). Nevaríme úplne do sucha, risotto musí byť trochu tekuté.
  2. Medzitým baklažán nakrájaný na kocočky opražíme na veľkej panvici (netreba nechať vypotiť). Keď je baklažán mäkký, udusený, pridáme prekrojené rajčinky, dusíme ešte pár minút a stiahneme.
  3. Zmiešame s quinoou, pridáme kúsky rozdrobenej bryndze a servírujeme posypané čerstvými lístkami mäty.

Ďakujem Nikonu za  zapožičanie fotoaparátu Nikon D7200!

♡♡♡

Bezlepková quinoa kaša s ďatelinovými a bazovými kvetmi

Baza nám už takmer odkvitla, ale ešte sa nájde na strome sem tam nejaký kvet. A ak chceme využiť to, čo nám príroda ponúka, naplno, tých pár kvietkov nám poslúži na určite trochu iné raňajky ako sme zvyknutí. Okrem príjemnej chute a vône si tak dožičíme dávku vitamínu C. Ďatelinka nám zasa pomôže pri problémoch s trávením, vylučovaním, pokožkou alebo nervovou sústavou. Jej kvety sú celkom chutné. Vyskúšajte. Read more

Bezlepkové quinoa čokoladové minitortičky s jahodami

Jahodovými receptami sa to všade len tak hemží! No tak som sa podujala kreovať aj ja. Čo vám poviem, nikdy by som si nebola pomyslela, že z quinoi ide urobiť plnohodnotný bezlepkový dezert (nehovorím o kaši) bez toho, aby som použila múku. Lebo aj tá quinoa tam ide vcelku! A výsledok ma naozaj prekvapil. Vzhľad, konzistencia, pevnosť ako z bežnej múky, chuťovo sa mierne odlišuje, to by ste asi zistili, že to nie je pšenica, ale aj tak len príjemná a jemná odchýlka.

Read more

Quinoa sushi s lososom a špargľou

Konečne prišlo krásne počasie a na dnes nám hlásia dokonca tropické teploty! V také dni asi nikomu veľmi nechutia horúce polievky…mne vždy dobre padne dať si niečo na studeno. Sushi sa mi voľakedy zdalo byť jedlom náročným na prípravu. Ale postupne som zistila, že najkomplikovanejšie na ňom je uvariť ryžu 😀 Potom to už ide šup šup a za chvíľu vyčarujete mnoho malých valčekov, ktoré aj celkom dosť zasýtia, človek by nepovedal…No a čo je najlepšie, môžete si ho spraviť na milión spôsobov a dať si doň čo len chcete, podľa vašich preferencií a chuti. Read more

Bezlepková chrumkavá quinoa pizza

Je to prvá bezlepková pizza, ktorú som skúšala. Prekvapilo ma, že cesto bolo pevné, na okrajoch chrumkavé, ako z múky, ba ešte lepšie a chutila ako nejaký slaný koláč s obložením. Naviac quinoa pizza vám neurobí ťažobu v žalúdku a smäd v ústach ako tá klasická a bola som prekvapená, že ma aj skôr a viac zasýtila. Dokonca aj môj chlap ma za ňu pochválil. Jemu som spravila klasiku so šunkou, šampiňónmi a mozzarellou, len, aby ste vedeli, že to zrovna nemusí byť nejaká výnimočná výsostne zdravá špecialitka, quinoa je jednoducho univerzálna. Teším sa z tohto nového objavu a už sa neviem dočkať ako budem skúšať ďalšie varianty zdravej pizze.

Read more

Zdravé vegánske repné placky s vlašskými orechmi a olivový dip

 

K týmto repným plackám s avokádovým alebo olivovým dipom ma inšpirovala jedna zdravá reštaurácia. Na tých plackách som si vtedy neskutočne pochutnala. Boli úžasné, žiadna mastnota, boli svieže a také jemné! Spýtala som sa na recept a ochotný kuchár mi ho prezradil. Trochu som si ho obmenila podľa seba a podľa toho, čo sme mali doma a zdravé vegánske placky boli na svete. Zakomponovala som do nich aj zbytok po filtrácii vegánskeho orechového mlieka

Read more

Matcha latte (vegan)

V tomto období, ktoré praje detoxikácii pečene a žlčníka som sa (nie vlastnou iniciatívou, ale nakoniec rada) zamerala na tieto orgány aj ja. Priznám sa, nie je to ľahké, vyradiť z jedálnička olej, soľ a cukor. Hlavne tá soľ mi chýba, nakoľko cukor sa dá nahradiť zdravšími alternatívami. Taktiež nepijem kávu, ani alkohol. Vypichla som len týchto pár obmedzení, pretože v podstate sa s menšími odchýlkami stravujem aj bežne tak ako je predpísané pre pečeňovú diétu, preto ma fakt, že nemám pečeň úplne v poriadku, prekvapil. Musela som teda odstrániť aj to málo, čo v mojom jedálničku zostalo neprípustné.

Read more