Bezlepková chrumkavá quinoa pizza

Je to prvá bezlepková pizza, ktorú som skúšala. Prekvapilo ma, že cesto bolo pevné, na okrajoch chrumkavé, ako z múky, ba ešte lepšie a chutila ako nejaký slaný koláč s obložením. Naviac quinoa pizza vám neurobí ťažobu v žalúdku a smäd v ústach ako tá klasická a bola som prekvapená, že ma aj skôr a viac zasýtila. Dokonca aj môj chlap ma za ňu pochválil. Jemu som spravila klasiku so šunkou, šampiňónmi a mozzarellou, len, aby ste vedeli, že to zrovna nemusí byť nejaká výnimočná výsostne zdravá špecialitka, quinoa je jednoducho univerzálna. Teším sa z tohto nového objavu a už sa neviem dočkať ako budem skúšať ďalšie varianty zdravej pizze.

Na 1 okrúhlu pizzu o priemere 25cm si pripravíme:

  • quinoa SOS 250g
  • voda 100ml
  • mandle mleté 100g
  • pažítka cca 2 zväzok (môžete dať napr. aj špenát a budete mať zelenú pizzu)
  • vínny kameň 1 zarovnaná ČL
  • olivový olej extra vergine cca 1PL
  • soľ 1ČL
  • paradajkový pretlak 150ml
  • bazalka sušená štipku
  • oregano sušené štipku
  • baklažán 1 menší
  • rukola za 3 hrste
  • kapary za hrsť alebo podľa chuti
  • čierne olivy za hrsť alebo podľa chuti
  • parmezán na posypanie

1. Quinou zalejeme vodou a necháme stáť cez noc, minimálne však 8 hodín. Následne ju scedíme a prepláchneme, zalejeme 100ml vody a rozmixujeme spolu so soľou, vínnym kameňom a pažítkou. Mandle rozmixujeme zvlášť nasucho a primiešame ku quinoa kaši.

2. Okrúhlu formu na pečenie si vystelieme papierom na pečenie, pokvapkáme olejom a do formy vylejeme pripravené tekuté cesto. Pečieme na 180°C najprv 15 min., potom vyberieme, plát otočíme (papier odstránime) a pečieme ďalších 10 min.

3. K paradajkovému pretlaku primiešame bazalku a oregano. Pizzu vyberieme, natrieme pretlakom a šupneme do rúry ešte na 5 min.

4. Baklažán nakrájame na plátky a ugrilujeme na grilovacej panvici.

5. Na upečenú pizzu poukladáme baklažán, posypeme ju rukolou, čiernymi olivami a kaparami, ktoré buď nakrájame na menšie kúsky alebo nie, vtedy to pôsobí štýlovejšie.

6. Nakoniec posypeme hoblinkami parmezánu a podávame.

Ďakujem Nikonu za  zapožičanie fotoaparátu Nikon D7200!

Ďakujem obchodíku Apropos za zapožičanie prestierania.

♡♡♡

Zdravé vegánske repné placky s vlašskými orechmi a olivový dip

 

K týmto repným plackám s avokádovým alebo olivovým dipom ma inšpirovala jedna zdravá reštaurácia. Na tých plackách som si vtedy neskutočne pochutnala. Boli úžasné, žiadna mastnota, boli svieže a také jemné! Spýtala som sa na recept a ochotný kuchár mi ho prezradil. Trochu som si ho obmenila podľa seba a podľa toho, čo sme mali doma a zdravé vegánske placky boli na svete. Zakomponovala som do nich aj zbytok po filtrácii vegánskeho orechového mlieka

Read more

Matcha latte (vegan)

V tomto období, ktoré praje detoxikácii pečene a žlčníka som sa (nie vlastnou iniciatívou, ale nakoniec rada) zamerala na tieto orgány aj ja. Priznám sa, nie je to ľahké, vyradiť z jedálnička olej, soľ a cukor. Hlavne tá soľ mi chýba, nakoľko cukor sa dá nahradiť zdravšími alternatívami. Taktiež nepijem kávu, ani alkohol. Vypichla som len týchto pár obmedzení, pretože v podstate sa s menšími odchýlkami stravujem aj bežne tak ako je predpísané pre pečeňovú diétu, preto ma fakt, že nemám pečeň úplne v poriadku, prekvapil. Musela som teda odstrániť aj to málo, čo v mojom jedálničku zostalo neprípustné.

Read more

Raw vegan kakaový puding

Tento raw puding bude nielenže prospievať vášmu zdraviu, ale bude vám aj veeeľmi chutiť. Určite vám nemusím písať jeho všestranné využitie, dajte si ho na raňajky, či ako maškrtu, keď máte chuť zhrešiť (ale nezhrešíte, to je tá výhra) alebo ponúknete návšteve (recept radšej nehovorte, mohla by byť rozčarovaná 🙂 )…

Read more